söndag 2 november 2008

Nu är det söndag igen... Någon som inte märkt det på stämningen?
Idag städar mamma och pappa för fulla muggar, det är släktkalas på ingång. Jag är verkligen inte sugen på att ha huset fullt med gäster just idag, jag är så trött och har så mycket läxa att göra. Matten gick dåligt, t.o.m så dåligt att jag blev arg på Niklas som så snällt försökte få mig att förstå så att jag skickade hem honom. Undra om han vågar sig hit vid fyra. Återstår att se...

På tal om Niklas.
Han är ju väldigt charmig, snäll och allmänt bra på nästintill allting, utom att välja film. Igår fick han uppdraget att åka och hyra en film på Hemmakväll. Runt åtta, nio-tiden kommer han till mig nöjd över sitt filmval. Jag läser genast på baksidan, det löd ungefär såhär: En man och hans son blir instängda i ett supermarket eftersom en tät och utomjordisk (booo-hooo) dimma häckar utanför dörrarna.

Ni som känner mig, Ni vet att jag älskar filmer. Bra filmer. Bra skräckfilmer.
Så frågan är: Hur bra känner Nille mig?

Nåväl, tanken var gullig och som tur var gick "När lammen tystnar" på TV:n.
Nu måste jag göra mig iordning. Sen packa till klassresan sen sova, sova och sova. Allt detta efter att behöva vara social i några timmar.

Inga kommentarer: